Ir al contenido principal

Musas en las Jornadas de Educación VIVA 2016


Estoy contenta de anunciaros ya porfín la confirmación de fecha y horario del 
taller-presentación Musas de la Educación VIVA, dentro de las 
Jornadas de Educación VIVA organizadas por la 
Associació CAIEV (Centro de Asesoramiento e Investigación en Educación VIVA) i la 
Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona)

¿Donde? 
En las instalaciones de la UAB, en Bellaterra: los días 30 de setembre i 1 d’octubre
El taller de Musas será el 1 de Octubre a las 12h. Teniendo lugar simultáneamente con una quincena de talleres más. 

Vídeo promocional:



Para asistir a las jornadas es necesaria inscripción previa en:
educacioviva@gmail.com

+ info y PRECIOS:
Programa completo en el siguiente link: http://www.caiev.com/ca/page/18/jornades-educacio-viva
Famílies i professionals: 40 euros
Descomptes de 50% per a
  • associats Caiev: 20 euros
  • estudiants UAB: 20 euros
Si voleu assistir-hi, heu de fer un ingrés de 40 euros, o si correspon al vostre cas, de 20 euros, al compte corrent de l'associació CAIEV de la Caixa d’Enginyers  ES05 3025 0018 9814 0000 8178  en què aparegui com a concepte ‘Jornades Educació Viva'. Un cop fet l'ingrés, heu d'enviar un correu electrònic amb el justificant de l'ingrés l'adreça educacioviva@gmail.com. Al correu heu d'indicar també el vostre nom, cognom i DNI, per tal que us puguem fer també el certificat d'assistència de 15 hores. Si podeu gaudir del descompte, heu també d'enviar-nos justificant de la vostra situació.
Si voleu fer-vos socis del Caiev i gaudir del descompte i dels serveis que ofereix l'associació durant tot el proper curs escolar, podeu consultar el procés a http://www.caiev.com/ca/

MOTIVACIÓ I OBJECTIUS DE LES JORNADES
Cada vegada són més les famílies i els educadors que desitgen una educació viva. I cada vegada són més les escoles i els espais educatius que estan en procés de canvi en aquesta direcció.
Tanmateix, existeixen obstacles i reptes per tal que en la pràctica l’educació viva pugui donar resposta a aquesta creixent demanda. 

  1. Per una banda hi ha dificultats a nivell normatiu i legislatiu.
    Actualment l’oferta d’escoles públiques d’educació viva és molt inferior a la demanda. Cal, per tant, que l’àmbit públic pugui acollir les necessitats de les famílies que volen optar per aquesta proposta pedagògica. I cal també que les escoles públiques actuals d’educació viva puguin assegurar la continuïtat del seu projecte educatiu singular.
    Igualment, és necessari un canvi en la normativa de creació d’escoles privades i econòmicament autogestionades, per tal que el dret constitucional a poder crear un centre educatiu sigui viable. Actualment existeix una reglamentació que obliga a qualsevol escola autogestionada a tenir el mateix nombre d’espais i professorat independentment del nombre d’alumnes que pugui acollir. Aquesta normativa, en la pràctica, fa inviable l'exercici del dret constitucional per a la major part de les iniciatives autogestionades d'educació viva.
    Per últim, cal també que les famílies que optin per una educació no escolaritzada puguin exercir també aquest dret reconegut a una bona part dels països europeus.
  2. Per altra banda, el creixent nombre de famílies i educadors que volen optar per l'educació viva es troben també amb reptes de caire pedagògic i sistèmic. Cal ajudar les escoles i els espais educatius a disposar de major formació, recursos i materials pedagògics, cal afavorir les xarxes d'intercanvis entre escoles, i cal disposar d’espais de reflexió i d’intercanvi entre professionals.
  3. Per acabar, creiem que l’educació viva és una opció educativa de qualitat, i que pot contribuir al debat social sobre els canvis en el sistema educatiu. Volem per tant generar espais de diàleg entre agents educatius, l’administració, els partits polítics, sindicats i la ciutadania en general, per tal de contribuir a la millora de tot el sistema educatiu. Creiem necessari i possible incloure i compaginar l’equitat i la justícia social de tot el sistema, amb la diversitat de projectes educatius i la llibertat d’elecció de famílies i educadors.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Thofania d'Adamo y Giulia Tofana, LIBERADORAS DE MUJERES en los 1650's

Difícil saber con exactitud la verdadera historia de Thofania d'Adamo y su hija, debido a la existencia de diferentes versiones. 
Documentado en la zona costera entre Palermo y Nápoles, a mediados del siglo XVII, Thofania ideó una arma silenciosa contra la extrema y sádica represión machista que se había normalizado socialmente desde la edad media, con la llamada Santa Inquisición, y que no acabaría hasta finales del siglo XVIII.  Si! duró entre 400 y 500 años!!! :( 
Tras sentirse liberada de su opresor marido, muerto por causas naturales, debió sentir un fuerte proceso de empoderamiento. Su gran capacidad científica la llevó a la creación de un veneno incoloro, inoloro, insípido e indetectable con un propósito muy claro: liberar a mujeres de maridos maltratadores, ya que no existía ni la opción de divorcio, separación o anulación de matrimonio por abusar de una mujer. De hecho, asesinar a la esposa por una causa "noble" no era un delito grave para el marido.  En cambio, &qu…

Mi nuevo libro: Musas de la Maternidad EMPODERADA

Hola mundo!

Es un honor compartiros por fin en mi blog la noticia de la materialización de mi segundo libro Musas de la Maternidad EMPODERADA, dentro de la colección que inicié el pasado 2015 con Musas de la Educación VIVA.


Un título que he tardado casi dos años en conformarlo, y donde mis viñetas vuelven a ser el hilo conductor y la excusa para poder dar un paseo a lo inspirador del empoderamiento materno. Un libro que ha sido posible gracias al micromecenazgo y a la cooperación.

En esta primera edición, comentan las viñetas un total de 29 personas (comadronas, enfermeras, doulas, médic@s, madres, padres, ...) que se han inspirado con las viñetas. Tod@s ell@s las siento como una red de apoyo que acompaña el trabajo que os presento en formato libro.
Por orden alfabético, colaboran:  Aidagallegoquer Anaálvarez-errecalde Annaburguésceballos Annamoreno Annasanés Cristinalópezosuna Cristinaromeromiralles Cristinatapiasivila Elsapedrola Francesclópez Georginarubípuga Juditmartínlópez  Judit guirado gar…

Una experiència d'acompanyament: la Myriam

Cada cop que tinc el privilegi d'acompanyar una familia en el seu caminar cap a una nova ma(pa)ternitat, aprenc més i més. Evidencio lo important de donar el protagonisme absolut a la mare, perque s'empoderi i lideri el seu embaraç, part i pospart. Perque pugui sentir-se el més capaç, segura i calmada possible.
Avui us comparteixo un petit-gran escrit de la Myriam, sobretot per poder llegir amb paraules de mares reals què han rebut de l'acompanyament respectuós d'una doula.

<< Nosaltres, ara família de quatre, hem tingut la sort d’estar acompanyants per la Sara durant el postpart d’en Riu.
M’agradaria transmetre, en poques paraules, tot allò que he/hem sentit amb el seu acompanyament: seguretat, confiança, força i calma.
De la Sara ens quedem amb moltes coses....
Ens ha ofert recursos per millorar la nostra convivència, ens ha ajudat a retrobar-nos i aprendre consciència del canvi que suposa passar de família de tres a quatre.
Les converses amb ella m’han transmès l’e…