Musas en las Jornadas de Educación VIVA 2016


Estoy contenta de anunciaros ya porfín la confirmación de fecha y horario del 
taller-presentación Musas de la Educación VIVA, dentro de las 
Jornadas de Educación VIVA organizadas por la 
Associació CAIEV (Centro de Asesoramiento e Investigación en Educación VIVA) i la 
Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona)

¿Donde? 
En las instalaciones de la UAB, en Bellaterra: los días 30 de setembre i 1 d’octubre
El taller de Musas será el 1 de Octubre a las 12h. Teniendo lugar simultáneamente con una quincena de talleres más. 

Vídeo promocional:



Para asistir a las jornadas es necesaria inscripción previa en:
educacioviva@gmail.com

+ info y PRECIOS:
Programa completo en el siguiente link: http://www.caiev.com/ca/page/18/jornades-educacio-viva
Famílies i professionals: 40 euros
Descomptes de 50% per a
  • associats Caiev: 20 euros
  • estudiants UAB: 20 euros
Si voleu assistir-hi, heu de fer un ingrés de 40 euros, o si correspon al vostre cas, de 20 euros, al compte corrent de l'associació CAIEV de la Caixa d’Enginyers  ES05 3025 0018 9814 0000 8178  en què aparegui com a concepte ‘Jornades Educació Viva'. Un cop fet l'ingrés, heu d'enviar un correu electrònic amb el justificant de l'ingrés l'adreça educacioviva@gmail.com. Al correu heu d'indicar també el vostre nom, cognom i DNI, per tal que us puguem fer també el certificat d'assistència de 15 hores. Si podeu gaudir del descompte, heu també d'enviar-nos justificant de la vostra situació.
Si voleu fer-vos socis del Caiev i gaudir del descompte i dels serveis que ofereix l'associació durant tot el proper curs escolar, podeu consultar el procés a http://www.caiev.com/ca/

MOTIVACIÓ I OBJECTIUS DE LES JORNADES
Cada vegada són més les famílies i els educadors que desitgen una educació viva. I cada vegada són més les escoles i els espais educatius que estan en procés de canvi en aquesta direcció.
Tanmateix, existeixen obstacles i reptes per tal que en la pràctica l’educació viva pugui donar resposta a aquesta creixent demanda. 

  1. Per una banda hi ha dificultats a nivell normatiu i legislatiu.
    Actualment l’oferta d’escoles públiques d’educació viva és molt inferior a la demanda. Cal, per tant, que l’àmbit públic pugui acollir les necessitats de les famílies que volen optar per aquesta proposta pedagògica. I cal també que les escoles públiques actuals d’educació viva puguin assegurar la continuïtat del seu projecte educatiu singular.
    Igualment, és necessari un canvi en la normativa de creació d’escoles privades i econòmicament autogestionades, per tal que el dret constitucional a poder crear un centre educatiu sigui viable. Actualment existeix una reglamentació que obliga a qualsevol escola autogestionada a tenir el mateix nombre d’espais i professorat independentment del nombre d’alumnes que pugui acollir. Aquesta normativa, en la pràctica, fa inviable l'exercici del dret constitucional per a la major part de les iniciatives autogestionades d'educació viva.
    Per últim, cal també que les famílies que optin per una educació no escolaritzada puguin exercir també aquest dret reconegut a una bona part dels països europeus.
  2. Per altra banda, el creixent nombre de famílies i educadors que volen optar per l'educació viva es troben també amb reptes de caire pedagògic i sistèmic. Cal ajudar les escoles i els espais educatius a disposar de major formació, recursos i materials pedagògics, cal afavorir les xarxes d'intercanvis entre escoles, i cal disposar d’espais de reflexió i d’intercanvi entre professionals.
  3. Per acabar, creiem que l’educació viva és una opció educativa de qualitat, i que pot contribuir al debat social sobre els canvis en el sistema educatiu. Volem per tant generar espais de diàleg entre agents educatius, l’administració, els partits polítics, sindicats i la ciutadania en general, per tal de contribuir a la millora de tot el sistema educatiu. Creiem necessari i possible incloure i compaginar l’equitat i la justícia social de tot el sistema, amb la diversitat de projectes educatius i la llibertat d’elecció de famílies i educadors.

Comentarios

Entradas populares