Ir al contenido principal

Musas en las Jornadas de Educación VIVA 2016


Estoy contenta de anunciaros ya porfín la confirmación de fecha y horario del 
taller-presentación Musas de la Educación VIVA, dentro de las 
Jornadas de Educación VIVA organizadas por la 
Associació CAIEV (Centro de Asesoramiento e Investigación en Educación VIVA) i la 
Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB (Universitat Autònoma de Barcelona)

¿Donde? 
En las instalaciones de la UAB, en Bellaterra: los días 30 de setembre i 1 d’octubre
El taller de Musas será el 1 de Octubre a las 12h. Teniendo lugar simultáneamente con una quincena de talleres más. 

Vídeo promocional:



Para asistir a las jornadas es necesaria inscripción previa en:
educacioviva@gmail.com

+ info y PRECIOS:
Programa completo en el siguiente link: http://www.caiev.com/ca/page/18/jornades-educacio-viva
Famílies i professionals: 40 euros
Descomptes de 50% per a
  • associats Caiev: 20 euros
  • estudiants UAB: 20 euros
Si voleu assistir-hi, heu de fer un ingrés de 40 euros, o si correspon al vostre cas, de 20 euros, al compte corrent de l'associació CAIEV de la Caixa d’Enginyers  ES05 3025 0018 9814 0000 8178  en què aparegui com a concepte ‘Jornades Educació Viva'. Un cop fet l'ingrés, heu d'enviar un correu electrònic amb el justificant de l'ingrés l'adreça educacioviva@gmail.com. Al correu heu d'indicar també el vostre nom, cognom i DNI, per tal que us puguem fer també el certificat d'assistència de 15 hores. Si podeu gaudir del descompte, heu també d'enviar-nos justificant de la vostra situació.
Si voleu fer-vos socis del Caiev i gaudir del descompte i dels serveis que ofereix l'associació durant tot el proper curs escolar, podeu consultar el procés a http://www.caiev.com/ca/

MOTIVACIÓ I OBJECTIUS DE LES JORNADES
Cada vegada són més les famílies i els educadors que desitgen una educació viva. I cada vegada són més les escoles i els espais educatius que estan en procés de canvi en aquesta direcció.
Tanmateix, existeixen obstacles i reptes per tal que en la pràctica l’educació viva pugui donar resposta a aquesta creixent demanda. 

  1. Per una banda hi ha dificultats a nivell normatiu i legislatiu.
    Actualment l’oferta d’escoles públiques d’educació viva és molt inferior a la demanda. Cal, per tant, que l’àmbit públic pugui acollir les necessitats de les famílies que volen optar per aquesta proposta pedagògica. I cal també que les escoles públiques actuals d’educació viva puguin assegurar la continuïtat del seu projecte educatiu singular.
    Igualment, és necessari un canvi en la normativa de creació d’escoles privades i econòmicament autogestionades, per tal que el dret constitucional a poder crear un centre educatiu sigui viable. Actualment existeix una reglamentació que obliga a qualsevol escola autogestionada a tenir el mateix nombre d’espais i professorat independentment del nombre d’alumnes que pugui acollir. Aquesta normativa, en la pràctica, fa inviable l'exercici del dret constitucional per a la major part de les iniciatives autogestionades d'educació viva.
    Per últim, cal també que les famílies que optin per una educació no escolaritzada puguin exercir també aquest dret reconegut a una bona part dels països europeus.
  2. Per altra banda, el creixent nombre de famílies i educadors que volen optar per l'educació viva es troben també amb reptes de caire pedagògic i sistèmic. Cal ajudar les escoles i els espais educatius a disposar de major formació, recursos i materials pedagògics, cal afavorir les xarxes d'intercanvis entre escoles, i cal disposar d’espais de reflexió i d’intercanvi entre professionals.
  3. Per acabar, creiem que l’educació viva és una opció educativa de qualitat, i que pot contribuir al debat social sobre els canvis en el sistema educatiu. Volem per tant generar espais de diàleg entre agents educatius, l’administració, els partits polítics, sindicats i la ciutadania en general, per tal de contribuir a la millora de tot el sistema educatiu. Creiem necessari i possible incloure i compaginar l’equitat i la justícia social de tot el sistema, amb la diversitat de projectes educatius i la llibertat d’elecció de famílies i educadors.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Mitos sobre las doulas

por: Doula Arbúcies - Sara Cendán Masip
Los mitos son muy corrientes en innumerables temáticas. Pongamos a dos personas viviendo la misma situación, y las dos tendrán percepciones ligeramente distintas. Cada una lo transmitirá de una manera diferente.  Aunque lo anterior sea una realidad ineludible, tras el paso de los boca-orejas, añadiéndole el cóctel de sistemas de creencias (cultura, prejuicios, miedos, etc) que cada persona llevamos dentro de nosotras mismas, existen ideas populares que es necesario desmentir o aclarar, para que el contador vuelva a 0. Este es un artículo que tenía preparado para la revista ConApego, que está actualmente en stand bye (deseando que vuelva). Desde este artículo tengo la oportunidad de desmitificar en primera persona ciertas afirmaciones en torno al trabajo de la Doula, que, si algún día partieron de alguna situación concreta, se han transformado en una visión errónea sumamente sesgada de nosotras, y en ocasiones exalta a los medios de comunicación, pr…

IMAGEN LIBRE PARA EL 25N

Me levanté con esta imagen en mi cabeza y aquí la tenéis materializada.  Aquí tenéis de manera ampliada mi visión sobre LIBERTAD y LÍMITES: http://saracendan.blogspot.com.es/2016/11/LIBERTADyLIMITES.html
TU LIBERTAD ACABA DONDE EMPIEZA LA MÍA  (podéis compartir, poner en foto de perfil... imagen libre 100%) #25N#milibertadesunlimite


Reflexiones sobre el trabajo de la doula

Escribo este artículo sobretodo para ordenar y revisar mi propio trabajo como doula, ya que ser doula en nuestro tiempo y país no resulta nada fácil a veces. A menudo se confunden cosas, sentimientos,... y se tarda un tiempo en aprender a ser una BUENA DOULA.  Si a quien lee estas palabras le apetece sumergirse en mis reflexiones, le invito a proseguir con la lectura.
Cuando te sientes embarazada y te planteas multitud de opciones, una de ellas es si contratar o no una doula. Pero... ¿Qué hace una doula? Llegan informaciones por diferentes lugares. Que si "Bebé a Bordo", que si doulas que ofrecen terapias, que si doulas-coachers que aconsejan, guían a las madres y son fuente inacabable de información, que si hay doulas que son parteras... Esta imagen de que la doula llega hasta donde la madre no llega, que opina constantemente sobre lo que hacen o no hacen las madres, que en definitiva crea sin darse cuenta (y por supuesto, con la mejor intención por su parte, con todo su am…